Intervju med Jessica Högelin
Avdelning: Säljsupport
Titel: Säljsupport
På Aratron sedan: 2006
Hur hamnade du hos oss?
Jag har jobbat på Aratron sedan maj 2006. En nära vän som jobbade på företaget rekryterade mig för att spela innebandy med ett gäng från Aratron! Sedan övertalade hon mig att ansöka när det kom upp en ledig tjänst. Eftersom jag kom jag från en grafisk bakgrund, så det var något helt väsensskilt mot vad jag var van vid. Men trots min okunskap om branschen blev jag anställd. Och ”the rest is history”!
Beskriv din roll, vilka personliga egenskaper är viktiga?
Jag jobbar på säljsupport och hanterar hela flödet med order, inköp och logistik. Primärt hanterar jag Tetra Pakrelaterade kunder, men jag hjälper även till där det behövs. Att vara engagerad och ha driv är bra egenskaper, att kunna ge det där lilla extra för att kunden ska känna sig prioriterad och viktig. Sedan är ju ett bra teamarbete grunden för att lyckas i slutänden!
Att vara engagerad och ha driv är bra egenskaper, att kunna ge det där lilla extra för att kunden ska känna sig prioriterad och viktig.
Vad gör du när du inte jobbar?
När jag inte jobbar umgås jag med familj och vänner, ja frånsett när det är pandemi såklart. Jag älskar att läsa, så en del böcker blir det och under normala omständigheter skulle jag även träna en del utanför ’’hemmagymet’’. På sommaren är vi ute med vår båt och njuter helhjärtat av främst Stockholms skärgård.
Läs intervjun med Michael Persson
Läs intervjun med Lidia Cifuentes Johansson